Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) διοργάνωσε Φορολογικό & Νομικό Workshop για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο σε συνεργασία με την Δικηγορική Εταιρεία Κυριακίδης-Γεωργόπουλος με τίτλο : “Χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης – Δίκαιο & Ηλεκτρονικό Εμπόριο“.

Στόχος της εκδήλωσης ήταν να καλύψει την ανάγκη ενημέρωσης υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων για επίκαιρα νομικά και φορολογικά θέματα που άπτονται του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Δείτε τις ενότητες του Workshop & κατεβάστε τις σχετικές παρουσιάσεις:

1. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Παρουσιάστηκαν από τον Αλέξανδρο Κούρτη, δικηγόρο LLM, τα βασικά ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικότερα:

  • Η Βασική νομοθεσία και οι αντίστοιχες   κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης
  • Διαφάνεια και ενημέρωση των υποκειμένων των δεδομένων
  • Εγκατάσταση και χρήση cookies
  • Προωθητικές επικοινωνίες / ανάπτυξη ανά μέσο ( τηλέφωνο, email, SMS/MMS, viber, chat κλπ.)
  • Λήψη συγκατάθεσης με ηλεκτρονικά μέσα
  • Εφαρμογή τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφαλείας
  • Ζητήματα διεθνούς επέκτασης
  • Πλάνο συμμόρφωσης – Διαδικασίες

2. Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Φορολογικές Προκλήσεις

Στην ενότητα αυτή ο Λουκάς Πανέτσος, δικηγόρος LLM, ανέπτύξε τις ιδιαιτερότητες του επιχειρηματικού μοντέλου του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις φορολογικές πτυχές του καθώς και θέματα όπως :

  • Φορολογία και επιλογή κατάλληλης μορφής επιχείρησης
  • -Ηλεκτρονική εμπόριο και φορολογία εισοδήματος
  • -Ηλεκτρονικό εμπόριο και ΦΠΑ
  • -Ηλεκτρονική διαβίβαση παραστατικών
  • -Παροχή πληροφοριών για τρίτους
  • Η διεθνής επέκταση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

3. e- Καταναλωτής: Οι Υποχρεώσεις του Προμηθευτή στην Ηλεκτρονική Πώληση

Η Φαίη Μυλωνάκη, δικηγόρος LLM, έκανε αναφορά στις τυπικές υποχρεώσεις ενημέρωσης κατά την κατάρτιση συμβάσεων ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και στο Δικαίωμα Υπαναχώρησης και στους Γενικούς Όρους Συναλλαγών.
Επίσης αναλύθηκαν θέματα σχετικά με τη Νόμιμη και εμπορική εγγύηση και έγινε ιδιαίτερη μνεία στο Νέο Ευρωπαϊκό πλαίσιο – “New Deal for Consumers”.

4. Διαφήμιση & Εμπορική Πολιτική στην Ηλεκτρονική Πώληση

H Βιολέτα Παναγιωτοπούλου, δικηγόρος LLM, ανέπτυξε εκτενώς ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο όπως η Παραπλανητική διαφήμιση και οι αθέμιτες πρακτικές στη συγκριτική διαφήμιση, ενώ έγινε και ιδιαίτερη αναφορά σε θέματα Εμπορικής Πολιτικής και Περιορισμών του ανταγωνισμού που επηρεάζουν τις σχέσεις των επιχειρήσεων μεταξύ τους και τις σχέσεις με τους καταναλωτές.

5. Ηλεκτρονικές Πληρωμές

Η ενότητα των ηλεκτρονικών πληρωμών είχε έντονο ενδιαφέρον ενώ η Δικηγόρος Εύη Δημητροπούλου Partner της Κυριακίδης Γεωργόπουλος ανέπτυξε τις τελευταίες εξελίξεις στα πρότυπα που πληρούν τη διαδικασία SCA , τις εξαιρέσεις από τη διαδικασία SCA καθώς και τη μετάβαση προς την πλήρη συμμόρφωση με τη διαδικασία SCA (Strong Customer Authentication).

Στην συνέχεια ο Σπύρος Αρμενιάκος ,Head Merchant Acquiring & e-Payments, Τράπεζα Πειραιώς ανέλυσε τα μεγέθη της αγοράς των ηλεκτρονικών πληρωμών και μίλησε για τις λύσεις που προσφέρουν στην οικεία Τράπεζα καθώς και για την εμπειρία του πελάτη αλλά και τα οφέλη για τον Έμπορο.

Στο ίδιο ύφος κινήθηκε και ο Ιωάννης Μαρέτης Στέλεχος της Διεύθυνσης Ψηφιακών Δικτύων, Alpha Bank παρουσιάζοντας τις λύσεις και τα οφέλη που προκύπτουν από την ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη στις ηλεκτρονικές πληρωμές ενώ επέδειξε και λύση που παρέχεται  για τις ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω τηλεφώνου.

6. Panel Discussion με επιχειρηματίες από τον κλάδο Ηλεκτρονικού Εμπορίου

Το Workshop ολοκληρώθηκε με ένα Panel Discussion όπου συμμετείχαν απο τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου οι  Πάνος Πατρωνίδης Chief Commercial Officer Altex. S.A. (Funky Buddha) Ζήνα Μαυροειδή Founder & CEO at E-fresh, Μάριος Μπεζιούλας C.E.O Spitishop, υπό το συντονισμό της Αναστάσιας Δρίτσα Partner της δικηγορικής εταιρείας Κυριακίδης Γεωργόπουλος οι οποίοι μίλησαν για τις εμπειρίες τους και τις νομικές και φορολογικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών τους επιχειρήσεων.
Επίσης, έγινε αναφορά  στις προκλήσεις της διεθνούς επέκτασης/πώλησης εκτός Ελλάδας.