Τι είναι το GRECA Trustmark

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ GRECA TRUSTMARK;

To GRECA Trustmark είναι ένα Σήμα Αξιοπιστίας που έχει διττό σκοπό. Αφενός πιστοποιεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και τον Κώδικα Δεοντολογίας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, όπως αυτός έχει θεσπιστεί από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Αφετέρου αποτελεί διαβεβαίωση και εγγύηση προς τους καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε πιστοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ότι τηρεί πλήρως τη νομοθεσία, τις βέλτιστες πρακτικές και τον Κώδικα Δεοντολογία, ενισχύοντας σε μέγιστο βαθμό το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις online αγορές.

Γιατί δημιουργήθηκε;

To GRECA Trustmark δημιουργήθηκε από την ανάγκη τόσο για αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις διαδικτυακές αγορές (το 70% των online καταναλωτών αισθάνεται ανασφάλεια και αποτελεί τον βασικό παράγοντα ανάσχεσης της ανάπτυξης του eCommerce στη χώρα μας) όσο και διαφοροποίησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων που λειτουργούν με διαφάνεια, σέβονται τον πελάτη και τους κανόνες της αγοράς και επενδύουν συστηματικά στο eCommerce. Το GRECA Trustmark συμβάλει θετικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου δημιουργώντας ένας διάφανο και ασφαλές περιβάλλον για καταναλωτές και επιχειρήσεις. Τέλος, είναι βέβαιο πως θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και του διασυνοριακού εμπορίου.

Ποιος το αποδίδει;

Η απόδοση του σήματος GRECA Trustmark πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό τρόπο στα καταστήματα που πληρούν τα κριτήρια. Εφόσον ολοκληρώσουν επιτυχώς την αξιολόγηση λαμβάνουν το σήμα, το οποίο είναι γραμμένο σε κώδικα και ενσωματώνεται στο website του eShop. Στην περίπτωση που η αξιολόγηση δεν είναι θετική, τότε τα ηλεκτρονικά καταστήματα λαμβάνουν μία αναφορά (report) με προτεινόμενες υποδείξεις προκειμένου να διορθώσουν συγκεκριμένα σημεία της λειτουργίας τους και να πιστοποιηθούν.

Λόγω των αυστηρών κριτηρίων απόκτησης της πιστοποίησης, το GRECA Trustmark θεωρείται ως ένα απαραίτητο στοιχείο του μάρκετινγκ κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος που στοχεύει σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης στην Ελλάδα και διεθνώς.

Η διαδικασία αξιολόγησης παρέχεται δωρεάν στα μέλη του GR.EC.A.

Ποιος το δημιούργησε;

To σήμα αξιοπιστίας GRECA Trustmark δημιουργήθηκε από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A. (Greek ECommerce Association) σε συνεργασία με το ELTRUN, το μοναδικό θεσμοθετημένο Ερευνητικό Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα (ΦΕΚ 181/2001). Παράλληλα, το GRECA Trustmark είναι εγκεκριμένο από τον ECommerce Europe, τον Πανευρωπαϊκό φορέα ηλεκτρονικού εμπορίου, παρέχοντας ακόμα μεγαλύτερη αξία στο πιστοποιημένο eShop. Αυτό διότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που θα λάβει την πιστοποίηση του GR.EC.A., λαμβάνει -έπειτα από χρονικό διάστημα έξι μηνών- το αντίστοιχο ευρωπαϊκό σήμα αξιοπιστίας του ECommerce Europe. Ένα εξαιρετικά σημαντικό σήμα, το οποίο ανοίγει νέους επιχειρηματικούς διασυνοριακούς δρόμους για τα ελληνικά eShops.


ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Το GRECA Trustmark και το Ecommerce Europe Trustmark για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο έχουν ως στόχο την ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αποτελούν διαβεβαίωση και εγγύηση προς τους καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε πιστοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα -τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλη χώρα της ΕΕ- ότι τηρεί πλήρως τη νομοθεσία, τις βέλτιστες πρακτικές και τον Κώδικα Δεοντολογία, ενισχύοντας σε μέγιστο βαθμό το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις online αγορές.

Αν δείτε ένα από τα δύο ή και τα δύο Σήματα Αξιοπιστίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην ιστοσελίδα ενός ιστότοπου που επισκέπτεστε, αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί να εργαστεί σύμφωνα με τον Ελληνικό και Ευρωπαϊκό (αντίστοιχα) Κώδικα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, διασφαλίζοντας δεοντολογικά πρότυπα στην ψηφιακή αγορά.

Προστασία – Υποβολή καταγγελίας

Σε περίπτωση συμβάντος που αφορά στην αγορά των προϊόντων ή / και των υπηρεσιών τους, αυτές οι εταιρείες μέσω του Trustmark σας δίνουν τη δυνατότητα να υποβάλετε αξιώσεις μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Επίλυσης Διαφορών (Οnline Dispute Resolution – ODR) δωρεάν εάν η δική τους Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Πελατών δεν μπορεί να επιλύσει το ζήτημα εκ των προτέρων.

Σε περίπτωση καταγγελίας από καταναλωτή, η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Επίλυσης Διαφορών προβλέπει εξωδικαστική λύση. Σας επιτρέπει να φτάσετε εύκολα και γρήγορα στη επίλυση του προβλήματος, παρέχοντας μια φιλική συμφωνία με την επιχείρηση. Εάν δεν καταλήξετε σε συμβιβαστική λύση δεν θα έχετε κανένα νομικό μειονέκτημα. Μπορείτε να αναζητήσετε αμέσως νομική βοήθεια και είστε ελεύθεροι να συνεχίσετε την καταγγελία σας με νομικά μέσα.

Διαβάστε αναλυτικά για το πως μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη σελίδα των όρων χρήσης