Αγαπητά μέλη,
Καθώς αυτό το έτος πλησιάζει στο τέλος του, εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία να κάνουμε μια ανασκόπηση στους τελευταίους 12 μήνες και να παραθέσουμε τον απολογισμό της δράσης του Δ.Σ του Συνδέσμου για το 2024.
Με γνώμονα τις ανάγκες των μελών μας, η δράση του Διοικητικού Συμβουλίου του συνδέσμου, συνοψίζεται παρακάτω:
- Διοργανώσαμε 2 εκπαιδευτικά workshops για τις νέες τάσεις και λύσεις για performance campaigns μέσω των πλατφορμών της Amazon, Microsoft, Pinterest αλλά και native ενέργειες.Επίσης, παρουσιάστηκαν λύσεις & υλοποίησεις από διαφημιστικές πλατφόρμες για το διασυνοριακό εμπόριο και τις εξαγωγές καθώς και εργαλεία στόχευσης για επιτυχημένες καμπάνιες B2B.
- Ενισχύσαμε ακόμη περισσότερο το Careers with GR.EC.A, μια ψηφιακή πλατφόρμα αναζήτησης προσωπικού για τον κλάδο του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Ο στόχος της δράσης αυτής , είναι να βοηθήσει τις εταιρείες – μέλη του συνδέσμου να καλύψουν εύκολα και γρήγορα τις ανάγκες στελέχωσης που έχουν, βρίσκοντας το κατάλληλο προσωπικό, ευελπιστώντας με τον τρόπο αυτό να συμβάλουμε έστω και λίγο στην μείωση του κόστους των επιχειρήσεων για την εύρεση προσωπικού. Το 2024 συλλέξαμε & προωθήσαμε 1240 βιογραφικά για την κάλυψη των ανοικτών θέσεων που είχαν αναρτήσει οι εταιρείες – μέλη μας στην πλατφόρμα.
- Ολοκληρώσαμε τη δράση E-commerce Market Industry Reports στα πλαίσια της προσπάθειας μας να ενδυναμώσουμε τις Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου δίνοντας το σημείο αναφοράς για σημαντικά και ευρέως χρησιμοποιούμενα metrics που σχετίζονται με την online συμπεριφορά των καταναλωτών. Τα reports παρέχουν μια επισκόπηση του κλάδου του Ηλεκτρονικού Εμπορίου για τα μεγάλα verticals του Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα, εξετάζοντας συγκεκριμένες εμπορικές περιόδους.
- Δημιουργήσαμε & διεξήγαμε την Ετήσια Έρευνα Καταναλωτή για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (B2C) σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) και υπό την αιγίδα της eQuality NGO. Στόχος της έρευνας είναι να μελετήσει τις συμπεριφορές των σύγχρονων καταναλωτών ως προς τις online αγορές τους.
- Ο GR.EC.A συμμετείχε στην ακρόαση της Επιτροπής στη Βουλή των Ελλήνων για να εκθέσει τις απόψεις του σχετικά με τον Κανονισμό της ενιαίας αγοράς ψηφιακών υπηρεσιών (DSA) .Η Μίνα Ζούλοβιτς, Νομικός Σύμβουλος & μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του GR.EC.A & ο Στέλιος Πετρίδης Γενικός Διευθυντής του GR.EC.A τοποθετήθηκαν αναφορικά με τη θέση του GR.EC.A για τον Κανονισμό της ενιαίας αγοράς ψηφιακών υπηρεσιών (DSA) ο οποίος θεσπίζει ένα ενιαίο νομικό πλαίσιο σε ολόκληρη την ΕΕ για την ρύθμιση των διαδικτυακών ενδιάμεσων παρόχων υπηρεσιών, όπως οι πάροχοι φιλοξενίας, οι διαδικτυακές πλατφόρμες και τα marketplaces.
- Συνυπογράψαμε ανοιχτή επιστολή μαζί με τον E-commerce Europe, ζητώντας ίσους όρους ανταγωνισμού για όλους τους παίκτες ηλεκτρονικού εμπορίου που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά, υποστηρίζοντας ρητά την καλύτερη επιβολή των υφιστάμενων κανονισμών όπως την προστασία των καταναλωτών, την ασφάλεια των προϊόντων, τις απομιμήσεις, την προστασία δεδομένων και ιδιωτικότητας, όπως επίσης και την περιβαλλοντική και φορολογική νομοθεσία.
- Δημοσιεύσαμε από κοινού με τον E-commerce Europe & EuroCommerce την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Το 2023, ο τομέας του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου B2C σημείωσε μέτρια ανάπτυξη 3%, από 2% το 2022, με τον ονομαστικό κύκλο εργασιών να αυξάνεται από 864 δισεκατομμύρια ευρώ σε 887 δισεκατομμύρια ευρώ και τον πληθωρισμό να μειώνεται από 8,5% σε 6,1%. Ο τομέας του ευρωπαϊκου ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις που επιβραδύνουν την ανάπτυξή του από το 2022. Αυτές περιλαμβάνουν τον πληθωρισμό, την άνιση τεχνολογική πρόοδο, την υιοθέτηση πιο βιώσιμων μοντέλων και την προσαρμογή σε νέους κανονισμούς βιωσιμότητας. Επιπλέον, οι εταιρείες που εδρεύουν στην ΕΕ αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό από παίκτες εκτός ΕΕ, σε συνδυασμό με την έλλειψη δίκαιης επιβολής των κανονισμών της ΕΕ σε αυτούς.
- Συμμετείχαμε εκπροσωπώντας το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, στην Γενική Συνέλευση & το Διοικητικό Συμβούλιο του Ecommerce Europe, στις Βρυξέλλες, όπου συζητήθηκαν θέματα όπως ο απολογισμός του 2024 και τέθηκαν οι Κύριες Προτεραιότητες του 2025 για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Στις συνεδριάσεις συμμετείχε ο Αντιπρόεδρος του GR.EC.A. & Μέλος του Δ.Σ. του Ecommerce Europe Μάκης Σαββίδης.
- Συμμετείχαμε στο πλαίσιο συνεργασίας με τον E-commerce Europe, στην έρευνα που διεξήχθη για την μελέτη της εφαρμογής του Άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1020 σχετικά με την εποπτεία της αγοράς και τη συμμόρφωση των προϊόντων (MSR) εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
- Συμμετείχαμε στο FRISCO FINAL CONFERENCE | “Fighting Terrorist Content Online: Progress, Challenges & Perspectives”, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ALLIES. To συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 17 & 18 Οκτωβρίου. Βασικός στόχος του συνεδρίου ήταν να φέρει σε επαφή ειδικούς και επαγγελματίες από διάφορους τομείς (αξιωματούχους της ΕΕ, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, νομικούς, ρυθμιστικές αρχές, εκπροσώπους του τεχνολογικού τομέα, ακαδημαϊκούς, ερευνητές κ.λπ.) για να συζητήσουν τις στρατηγικές για τον περιορισμό της διαδικτυακής τρομοκρατίας.
- Δημιουργήσαμε ακόμη ένα κανάλι επικοινωνίας, το GR.EC.A Viber Channel, με στόχο την άμεση ενημέρωση σας για όλες τις σημαντικές εξελίξεις στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
- Συμμετείχαμε στην ετήσια έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ. H κ. Μαρίνα Βασιλαρά, Γενική Γραμματέας του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), άνοιξε τις εργασίες του διήμερου eCommerce & Digital Marketing Expo στη Θεσσαλονίκη, μαζί με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου,παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία για τον κλάδο. Τέλος η κα Μαρίνα Βασιλαρά μίλησε για τις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα στην Ελλάδα καθώς και για την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ποσοστού των online αγοραστών στην Ελλάδα.
- Ο Σύνδεσμος ενίσχυσε την εξωστρέφεια του αναπτύσσοντας περισσότερες σχέσεις με τα ΜΜΕ. Αύξησε σημαντικά το database των δημοσιογράφων και έδωσε περισσότερες από 130 συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά κανάλια, στο ραδιόφωνο και σε εφημερίδες / κλαδικό τύπο.
- Βοηθήσαμε στη δικτύωση και την επικοινωνία μεταξύ των μελών του οικοσυστήματος, οργανώνοντας 2 Events GR.EC.A Ε-commerce networking Day με περισσότερους από 500 συμμετέχοντες επαγγελματίες του κλάδου σε καθε event.
- Συναντήσαμε ακόμη περισσότερους ανθρώπους που δείχνουν ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.
Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην εκπροσώπηση της φωνής του ηλεκτρονικού εμπορίου και το προσεχές 2025 και στη συνεργασία με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την άρση των εναπομεινάντων εμποδίων για τις Ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς και για την προώθηση της καινοτομίας και ενός ισχυρού επιχειρηματικού κλίματος με ίσους όρους ανταγωνισμού.
Εκ μέρους του Δ.Σ του GR.EC.A, σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος!