Αγαπητά μέλη,
Καθώς αυτό το έτος πλησιάζει στο τέλος του, εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία να κάνουμε μια ανασκόπηση στους τελευταίους 12 μήνες και να παραθέσουμε τον απολογισμό της δράσης του Δ.Σ του Συνδέσμου για το 2023.
Με γνώμονα τις ανάγκες των μελών μας, η δράση του Διοικητικού Συμβουλίου του συνδέσμου, συνοψίζεται παρακάτω:
- Δημιουργήσαμε το GR.EC.A E-commerce Academy μέσα από το οποίο λανσάραμε 2 ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την College Link, με στόχο να προσφέρουμε αναβαθμισμένη γνώση στο E-commerce & στο Digital Marketing, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς.Ο GR.EC.A. αγκάλιασε και τα 2 προγράμματα, έχοντας ως βασικό στόχο να βοηθήσει εμπράκτως στην αναβάθμιση της αγοράς. Πάνω από 60 άτομα παρακολουθούν τον Α’ κύκλο του προγράμματος Executive e-commerce program: “mastering e-commerce skills”, σε συνεργασία με το ΟΠΑ και ο GR.EC.A εκτός από την έκπτωση 40% στα συνολικά δίδακτρα, εξασφάλισε για τα μέλη του και συγκεκριμένο αριθμό Δωρεάν προσκλήσεων.
- Συμμετείχαμε στον Εθνικό Διάλογο Καταναλωτών μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορά σε όλα τα Κράτη Μέλη της Ένωσης προκειμένου να συζητηθεί πώς μέσα από τη στενή συνεργασία σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε εθνικό επίπεδο μπορεί να επιφέρει ταχύτερα και ουσιαστικά αποτελέσματα με διάρκεια. Ο GR.EC.A. κλήθηκε να παρουσιάσει τα σημαντικά ζητήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου και να αναφέρει την στρατηγική του και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να συνεργαστεί με την πολιτεία προκειμένου να οδηγηθεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
- Δημιουργήσαμε το Careers with GR.EC.A, μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα αναζήτησης προσωπικού για τον κλάδο του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Ο στόχος της δράσης αυτής , είναι να βοηθήσει τις εταιρείες – μέλη του συνδέσμου να καλύψουν εύκολα και γρήγορα τις ανάγκες στελέχωσης που έχουν, βρίσκοντας το κατάλληλο προσωπικό, ευελπιστώντας με τον τρόπο αυτό να συμβάλουμε έστω και λίγο στην μείωση του κόστους των επιχειρήσεων για την εύρεση προσωπικού.
- Δημιουργήσαμε τα E-commerce Market Industry Reports στα πλαίσια της προσπάθειας μας να ενδυναμώσουμε τις Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου θα δημοσιεύουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα μια σειρά από Market Industry Reports με στόχο να παρέχει στα ηλεκτρονικά καταστήματα ένα σημείο αναφοράς για σημαντικά και ευρέως χρησιμοποιούμενα metrics που σχετίζονται με την online συμπεριφορά των καταναλωτών. Τα reports παρέχουν μια επισκόπηση του κλάδου του Ηλεκτρονικού Εμπορίου για τα μεγάλα verticals του Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα, εξετάζοντας συγκεκριμένες εμπορικές περιόδους. Τα δεδομένα των Market Industry Reports προέρχονται από το δημοφιλές εργαλείο Similar Web , το οποίο παρέχει πληροφορίες για κάθε ιστότοπο, εφαρμογή, κλάδο και αγορά.
- Διοργανώσαμε την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με θέμα: Υπάρχουν πολλοί λόγοι να ψωνίζεις online!
Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή του Ελληνικού e-Commerce και αποτελεί μια πρωτοβουλία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A). Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2013 και ως σήμερα αποτελεί έναν από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του κλάδου.
Στόχος της Εβδομάδας ήταν να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές να ψωνίζουν διαδικτυακά, δείχνοντας τους τα πλεονεκτήματα των online αγορών, καθώς επίσης δίνοντας βαρύτητα στην εκπαίδευση και ενημέρωση τους για τα θέματα που τους απασχολούν και τους προβληματίζουν.
- Συμμετείχαμε στην Πανελλαδική έρευνα για το e-commerce logistics & το last-mile orchestration η οποία διερεύνησε σε βάθος το οικοσύστημα του ηλεκτρονικού εμπορίου & τον τρόπο οργάνωσής του και αποτυπώσει τις τάσεις για το μέλλον. Η έρευνα διενεργήθηκε με την επιστημονική επιμέλεια της OPTILOG ADVISORY SERVICES.
- Δημοσιεύσαμε από κοινού με τον E-commerce Europe & EuroCommerce την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Το 2022, η κύρια πρόκληση για τις αγορές του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη ήταν ο πόλεμος στην Ουκρανία, που αύξησε τις τιμές της ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων. Αυτό είχε σημαντική επίπτωση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Για πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου οφείλεται κυρίως σε υψηλότερες τιμές (πληθωρισμός), όχι σε όγκο πωλήσεων. Η μείωση του όγκου αντισταθμίζεται κάπως από την αύξηση των αγορών υπηρεσιών στο διαδίκτυο – όπως τα ταξίδια και ο ελεύθερος χρόνος – μετά την λήξη του lockdown λόγω του Covid-19.
Το 2022, ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στην Ευρώπη αυξήθηκε στα €899 δισ., με μια ανάπτυξη 6%. Αυτό αυξήθηκε από €849 δισ. το 2021. Ο ρυθμός ανάπτυξης μειώθηκε από 12% το 2021, κάτι που μπορεί να αποδοθεί στην κορεσμένη κατάσταση των αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου μετά την εξαφάνιση της πανδημίας του Covid-19 το 2022.
Οι προβλέψεις για τα στοιχεία τζίρου του B2C για το 2023 αναφέρουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί κατά 8%. Η Δυτική Ευρώπη είναι κατά πολύ η μεγαλύτερη περιοχή, κατέχοντας το 67% του συνολικού τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με ποσοστό μόλις 16%.
- Συμμετείχαμε στην Κοινή πρωτοβουλία ΥπΑν, ΣΕΒ, ΕΒΕΑ, ΕΣΑ για την ενημέρωση των επιχειρήσεων για το σωστό τρόπο επικοινωνίας της μείωσης των τιμών όπου και παρουσιάστηκε το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τους τρόπους ορθής επικοινωνίας με τους καταναλωτές ως προς τη διαμόρφωση τιμών κατά την διενέργεια προσφορών, εκπτώσεων ή προωθητικών ενεργειών. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης το Υπουργείο Ανάπτυξης απάντησε σε κρίσιμα ερωτήματα επιχειρήσεων από όλη την Ελλάδα, σχετικά με τους τρόπους επικοινωνίας και ανάδειξης των εκπτώσεων και των προωθητικών ενεργειών.
- Συμμετείχαμε εκπροσωπώντας το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, στην Γενική Συνέλευση & το Διοικητικό Συμβούλιο του Ecommerce Europe, στις Βρυξέλλες στις 30 Νοεμβρίου 2023, όπου συζητήθηκαν θέματα όπως ο απολογισμός του 2023 και τέθηκαν οι Κύριες Προτεραιότητες του 2024 για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Στις συνεδριάσεις συμμετείχε ο Αντιπρόεδρος του GR.EC.A. & Μέλος του Δ.Σ. του Ecommerce Europe Μάκης Σαββίδης.
- Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου συμμετέχει ως εταίρος του ευρωπαϊκού έργου Allies που έχει ως στόχο την υποστήριξη των πολύ μικρών και μικρών παρόχων υπηρεσιών φιλοξενίας (HSP) και την επίτευξη της συμμόρφωσης με τις νέες απαιτήσεις και υποχρεώσεις βάσει του κανονισμού «Τρομοκρατικό Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο» (TCO). Το έργο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2023, έχει 3ετή διάρκεια και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Προγράμματος Πλαισίου «HORIZON Europe».
- Συμμετείχαμε στην ετήσια η έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ. Η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος του Δ.Σ. του GR.EC.A. πραγματοποίησε την εναρκτήρια ομιλία στο κεντρικό συνέδριο της ECDM Expo NORTH 2023, ένα διήμερο διεθνές συνέδριο με πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών, από τη χώρα μας και το εξωτερικο.
- Ο Σύνδεσμος ενίσχυσε την εξωστρέφεια του αναπτύσσοντας περισσότερες σχέσεις με τα ΜΜΕ. Αύξησε σημαντικά το database των δημοσιογράφων και έδωσε περισσότερες από 70 συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά κανάλια, στο ραδιόφωνο και σε εφημερίδες/κλαδικό τύπο.
- Βοηθήσαμε στη δικτύωση και την επικοινωνία μεταξύ των μελών του οικοσυστήματος, οργανώνοντας 2 Events GR.EC.A Ε-commerce networking Day με περισσότερους από 550 συμμετέχοντες επαγγελματίες του κλάδου σε καθε event.
- Συναντήσαμε ακόμη περισσότερους ανθρώπους που δείχνουν ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.
- Μεγαλώσαμε την οικογένεια του GR.EC.A απαριθμώντας 650 μέλη.
Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην εκπροσώπηση της φωνής του ηλεκτρονικού εμπορίου και το προσεχές 2024 και στη συνεργασία με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την άρση των εναπομεινάντων εμποδίων για τις Ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς και για την προώθηση της καινοτομίας και ενός ισχυρού επιχειρηματικού κλίματος με ίσους όρους ανταγωνισμού.
Εκ μέρους του Δ.Σ του GR.EC.A,
σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος!