Η Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος του GR.EC.A, εγκαινίασε τις εργασίες του κεντρικού συνεδρίου της ECDM Expo Southeastern Europe 2019 και στην ομιλία της παρουσίασε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας.

Ξεκινώντας με στοιχεία από τη μελέτη του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, καταρχήν, καταδείχτηκε το ανοδικό penetration που έχει το Ιnternet στην Ευρώπη και φτάνει στο 83% του πληθυσμού. Στη χώρα μας, που κατάφερε τα τελευταία χρόνια να κλείσει την ψαλίδα, το αντίστοιχο ποσοστό βρίσκεται στο 77%.

Αυξημένη διείσδυση υπάρχει στην Ευρώπη και για το e-shopping, τα ποσοστά του οποίου ποικίλουν από χώρα σε χώρα και κυμαίνονται από 22% έως 88%. Στην Ελλάδα, το ποσοστό υπολογίζεται στο 49%, κάτι που σημαίνει ότι ένας στους δύο χρήστες που βρίσκονταν online το 2019 έκανε τουλάχιστον μία αγορά από κάποιο e-shop.

Για το 2019, ο τζίρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να διαμορφωθεί στα 621 δισ. ευρώ, ενώ κατά μέσο όρο ξοδεύονται 1.464 ευρώ από κάθε χρήστη που πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές. Στη Βόρεια Ευρώπη αγοράζουν περισσότερο online και κάθε χρήστης ξοδεύει κατά μέσο όρο περί τα 2.000 ευρώ, ενώ στη δική μας περιοχή, αυτή της Νότιας Ευρώπης (Κύπρος, Ελλάδα, Ιταλία, Κροατία, Μάλτα, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία) ο μέσος όρος διαμορφώνεται περίπου στα 1.000 ευρώ.

Η κ, Φραϊδάκη παρουσίασε στοιχεία και από την έρευνα του Ελληνικού Eργαστηρίου για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Επιχειρείν (ELTRUN) για το 2018, τα οποία είχαν, βεβαίως, ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού αφορούν στη δική μας πραγματικότητα.

Ένα σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης, ήταν ότι οι χρήστες που είχαν πρόσβαση στο Internet απο mobile συσκευή (tablet ή smartphone) αυξήθηκαν από 34% το 2017, στο 60% το 2018. Όμως, από αυτούς, μόλις το 20% πραγματοποίησαν αγορές από τη φορητή συσκευή τους, αφού δε νοιώθουν ασφάλεια για να προχωρήσουν σε αγορές από αυτή. Αντίθετα, οι χρήστες προτίμησαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία να χρησιμοποιήσουν το PC τους για τις αγορές τους.

Ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία για τις κατηγορίες των προϊόντων και υπηρεσιών που αγόρασαν οι Έλληνες καταναλωτές. Οι δημοφιλέστερες ήταν οι εξής:

Όσον αφορά στις μεθόδους πληρωμής, το 64% των Ελλήνων καταναλωτών πλήρωσε για τις online αγορές του με χρεωστικές κάρτες, το 54% με αντικαταβολή και το 37% με πιστωτικές κάρτες.

Αυξημένο, σε σχέση με το παρελθόν, ήταν το ποσοστό όσων επέλεξαν ελληνικά e-shop για τις αγορές τους, αφού το 85% πραγματοποίησε το 80% των αγορών του από την Ελλάδα.

Τέλος, σημαντικό είναι το γεγονός ότι κατά 20% αυξήθηκαν το 2018 το πλήθος των αγορών και η μέση αξία του καλαθιού, σε σχέση με το 2017.

Μπορείτε να δείτε την ομιλία της κυρίας Φραϊδάκη στο βίντεο που ακολουθεί: