Οι διαδικτυακές αγορές εξακολουθούν να αυξάνονται στην ΕΕ, όπως δείχνουν τα στοιχεία από την τελευταία ετήσια έρευνα σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στα νοικοκυριά και από ιδιώτες.

Το 2022, το 91 % των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχαν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, εκ των οποίων το 75 % είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγοραστών αυξήθηκε από 55 % το 2012 σε 75 % το 2022, αύξηση κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.).

Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του διαδικτύου που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου το 2022 καταγράφηκαν στις Κάτω Χώρες (92 %), στη Δανία (90 %) και στην Ιρλανδία (89 %). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50 % είχε πραγματοποιήσει διαδικτυακές αγορές στη Βουλγαρία (49 %).

Μεταξύ 2012 και 2022, η αύξηση ήταν ιδιαίτερα σημαντική στην Εσθονία (+ 47 εκατοστιαίες μονάδες), την Ουγγαρία (+ 43 εκατοστιαίες μονάδες), την Τσεχία και τη Ρουμανία (+ 41 εκατοστιαίες μονάδες).

Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ: η πιο συνηθισμένη ηλεκτρονική αγορά το 2022,

Οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (παραγγελίες από το 42% των χρηστών του Διαδικτύου). Μετά τα wearables, οι 5 πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές φυσικών αγαθών ολοκληρώθηκαν με παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), και έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (και τα δύο 14%).



Η Αγορά φυσικών αγαθών πάνω από τη ζήτηση για υπηρεσίες

Η συνεργατική οικονομία άνοιξε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών. Το 2022, μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιαζε καταλύματα, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα. Η σημασία των διαδικτυακών πλατφορμών για κράτηση, για παράδειγμα, ενοικιαζόμενων καταλυμάτων, παρατηρήθηκε πρόσφατα και μέσω των πειραματικών στατιστικών για αυτό το θέμα, δείχνοντας επίπεδα κρατήσεων το 2022 που ξεπέρασαν τα χρόνια πριν από την πανδημία, ενώ ο τουρισμός σε πιο παραδοσιακούς τύπους καταλυμάτων υστερούσε ακόμη. λίγο πίσω.