Αγαπητά μέλη,
Καθώς αυτό το έτος πλησιάζει στο τέλος του, εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία να κάνουμε μια ανασκόπηση στους τελευταίους 12 μήνες και να παραθέσουμε τον απολογισμό της δράσης του Δ.Σ του Συνδέσμου για το 2022.
Με γνώμονα τις ανάγκες των μελών μας, η δράση του Διοικητικού Συμβουλίου του συνδέσμου, συνοψίζεται παρακάτω:
- Διοργανώσαμε 4 GR.EC.A Friday’s Workshops με γνώμονα την ενίσχυση της προετοιμασίας του κλάδου και τις ανάγκες που έχουν προκύψει στον τομέα της εκπαίδευσης και της ενημέρωσης του κλάδου, φέρνοντας στελέχη των κορυφαίων εταιρειών του χώρου να μοιραστούν μαζί μας την πολύτιμη γνώση και εμπειρία τους σε θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Επίσης, παρουσιάστηκαν σύγχρονες λύσεις και εργαλειοθήκες για την ανάπτυξη των Ηλεκτρονικών καταστημάτων.Η δράση των GR.EC.A Friday’s Workshops είχαν συνολική διάρκεια 12 ωρών με 24 εισηγητές και 474 συμμετέχοντες που παρακολούθησαν τα workshops.
- Αναγνωρίζοντας τη σημασία όλων των μερών της αλυσίδας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου (e-shops, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των logistics, καταναλωτές), παρουσιάσαμε και δημοσιεύσαμε πολυδιάστατη έρευνας (προς όλα τα μέρη της αλυσίδας) με στόχο την κατανόηση των νέων δεδομένων του e-shopping.
- Διοργανώσαμε την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με θέμα:Υπάρχουν πολλοί λόγοι να ψωνίζεις online!
Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή του Ελληνικού e-Commerce και αποτελεί μια πρωτοβουλία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A). Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2013 και ως σήμερα αποτελεί έναν από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του κλάδου.
Στόχος της Εβδομάδας ήταν να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές να ψωνίζουν διαδικτυακά, δείχνοντας τους τα πλεονεκτήματα των online αγορών, καθώς επίσης δίνοντας βαρύτητα στην εκπαίδευση και ενημέρωση τους για τα θέματα που τους απασχολούν και τους προβληματίζουν.
- Συμμετείχαμε στη δημόσια διαβούλευση της κλαδικής έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο που διεξήχθη από την Επιτροπή Ανταγωνισμού , καταθέτοντας προτάσεις προκειμένου να αναπτυχθούν πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της λειτουργίας του ανταγωνισμού, προς όφελος των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και της ελληνική οικονομίας εν γένει, προσκαλώντας παράλληλα κάθε ενδιαφερόμενο να διατυπώσει τις απόψεις και τα σχόλια του εκ μέρους της επιχείρησης του με ανοιχτό κάλεσμα στα μέλη μας.
- Δημοσιεύσαμε από κοινού με τον E-commerce Europe & EuroCommerce την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Το 2021, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 13 % στα 718 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο ρυθμός ανάπτυξης παρέμεινε σταθερός, αν και αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το 2020. Τα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών του B2C για το 2021 δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται, παρά την άρση των lockdown και τη δυνατότητα των καταναλωτών να επισκέπτονται ξανά φυσικά καταστήματα.
Μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί ακόμη πιο σταθερά στην οικονομία και την κοινωνία. Συνολικά, μπορούν να εντοπιστούν δύο τάσεις. Αφενός, η εξομάλυνση και η σταθεροποίηση των πωλήσεων σε σύγκριση με το εξαιρετικό προηγούμενο έτος: το ηλεκτρονικό εμπόριο συνέχισε να αυξάνεται το 2021 και προβλέπεται επίσης να το πράξει το 2022, με την ανάπτυξη να σταθεροποιείται με αργούς ρυθμούς. Από την άλλη, η έκθεση επισημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, ο πληθωρισμός, οι διαταραγμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα γενικό αίσθημα αβεβαιότητας, επαναφέρουν τα στοιχεία ανάπτυξης στα προ πανδημίας επίπεδα.
- Διοργανώσαμε συνάντηση στο Υπουργείο Ανάπτυξης με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή με θέμα την ερμηνεία & την εφαρμογή του άρθρου 6α της οδηγίας 98/6/ΕΚ όσον αφορά την αναγραφή των τιμών των προϊόντων που προσφέρονται στους καταναλωτές, προκειμένου να δώσουμε την απαραίτητη καθοδήγηση προς τα μέλη μας ,σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να ερμηνεύονται και να εφαρμόζονται οι εν λόγω νέες διατάξεις σχετικά με τις ανακοινώσεις μειώσεων των τιμών.
- Συμμετείχαμε εκπροσωπώντας το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, στην Γενική Συνέλευση & το Διοικητικό Συμβούλιο του Ecommerce Europe, στις Βρυξέλλες στις 5 & 6 Δεκεμβρίου 2022, όπου συζητήθηκαν θέματα όπως ο απολογισμός του 2022 και τέθηκαν οι Κύριες Προτεραιότητες του 2023 για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Στις συνεδριάσεις συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος του GR.EC.A. & Μέλος του Δ.Σ. του Ecommerce Europe Μάκης Σαββίδης, η Γενική Γραμματέας του GR.EC.A. Μαρίνα Βασιλαρά και η P.R. & Marketing Specialist GR.EC.A. Χριστίνα Λόη.
- Συμμετείχαμε στο webinar που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με θέμα: «Τα Βασικά Μυστικά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου». Κατά τη διάρκεια του webinar η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Διδάκτορας του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GRECA, παρουσίασε με λεπτομέρεια τις Βασικές αρχές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, τα βήματα που ακολουθώ για να σχεδιάσω την ηλεκτρονική μου παρουσία, τα εργαλεία για την μελέτη του ανταγωνισμού και τα Βασικά εργαλεία Ψηφιακού Μάρκετινγκ.Η συμμετοχή ήταν μεγάλη καθώς συμπίπτει με την έναρξη εφαρμογής της Δράσης του Ε.Ε.Α. που προβλέπει τη για τα μέλη του που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στο πλαίσιο της έναρξης της λειτουργίας της Ευφυούς Ψηφιακής Πλατφόρμας για την Ενίσχυση και Υποστήριξη της Επιχειρηματικότητας, σε συνεργασία με το ΟΠΑ.
- Συμμετείχαμε στην ετήσια η έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ. Η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος του Δ.Σ. του GR.EC.A. πραγματοποίησε την εναρκτήρια ομιλία στο κεντρικό συνέδριο της ECDM Expo Southeastern Europe, ένα διήμερο διεθνές συνέδριο με πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών, από τη χώρα μας και το εξωτερικο.
- Ο Σύνδεσμος ενίσχυσε την εξωστρέφεια του αναπτύσσοντας περισσότερες σχέσεις με τα ΜΜΕ. Αύξησε σημαντικά το database των δημοσιογράφων και έδωσε περισσότερες από 55 συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά κανάλια, στο ραδιόφωνο και σε εφημερίδες/κλαδικό τύπο.
- Βοηθήσαμε στη δικτύωση και την επικοινωνία μεταξύ των μελών του οικοσυστήματος, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε webinars και online συζητήσεις και φυσικά δια ζώσης μέσα από την επανεκκίνηση του θεσμού GR.EC.A Ε-commerce networking Day με περισσότερους από 350 συμμετέχοντες επαγγελματίες του κλάδου σε καθε event.
- Συναντήσαμε ακόμη περισσότερους ανθρώπους που δείχνουν ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.
- Μεγαλώσαμε την οικογένεια του GR.EC.A απαριθμώντας 635 μέλη.
Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην εκπροσώπηση της φωνής του ηλεκτρονικού εμπορίου και το προσεχές 2023 και στη συνεργασία με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την άρση των εναπομεινάντων εμποδίων για τις Ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς και για την προώθηση της καινοτομίας και ενός ισχυρού επιχειρηματικού κλίματος με ίσους όρους ανταγωνισμού.
Εκ μέρους του Δ.Σ του GR.EC.A,
σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος!