Το GLAMI, η κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας, ολοκλήρωσε την ετήσια ανασκόπηση της Ελληνικής online αγοράς μόδας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τo fashion e-commerce είναι αισιόδοξο, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων το 2022 και θετικές προοπτικές για το 2023, παρά την αβεβαιότητα λόγω των μακροοικονομικών εξελίξεων.

To 2022 υπήρξε μία χρονιά αντιθέσεων που όμως έκλεισε με θετικό πρόσημο. 

Μπορεί ο πληθωρισμός, οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η ενεργειακή κρίση το 2022 να επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, η μείωση της αγοραστικής δύναμης ωστόσο δεν κατάφερε να πλήξει τα ηλεκτρονικά καταστήματα ρουχισμού και υπόδησης.

Όπως προκύπτει από την έρευνα του GLAMI, το 56% των ηλεκτρονικών καταστημάτων ανέφερε αύξηση των εσόδων του (συγκριτικά με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της προηγούμενης χρονιάς). Μάλιστα σε ποσοστό 43% έκρινε θετικά το 2022 ως προς τα επιχειρηματικά αποτελέσματα. 

Κατά το 2022 ο πληθωρισμός ήταν η κορυφαία πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, με το αυξημένο κόστος διαφήμισης και τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό να ακολουθούν αμέσως μετά. 

Αισιοδοξία για το 2023

Σε αντίθεση με το κλίμα προκλήσεων και ανατροπών που υφίσταται, οι Έλληνες διαχειριστές fashion e-shops παραμένουν αισιόδοξοι με το 40% να πιθανολογεί ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί ενώ μόλις το 2% πιστεύει ότι θα χειροτερεύσει. Μάλιστα ένα 12% εμφανίζεται βέβαιο ότι θα είναι σίγουρα καλύτερα τα δεδομένα για το 2023.

Αλλαγές στις τιμές; 

Το 50% των e-shop μόδας δηλώνει ότι θα διατηρήσει τις τιμές ίδιες. Η πλειονότητα των συνεργατών του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές με την πλειοψηφία, να προβλέπει αύξηση της τάξης του 6 με 10%.