Το Skroutz παρουσιάζει για μια ακόμη χρονιά το Black Friday 2022 Report, δίνοντας έμφαση στο πως κινήθηκαν οι αγορές των καταναλωτών, στις κατηγορίες προϊόντων που επέλεξαν περισσότερο αλλά και στις οικογένειες προϊόντων που οι χρήστες αξιοποίησαν στο έπακρο τις προσφορές και τις εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα, η ομάδα του Skroutz συνέλεξε και ανέλυσε τα δεδομένα για την καταναλωτικές συμπεριφορά και την αγοραστική τάση, σύμφωνα με την κίνηση στην πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων.
Επίδραση στην αγορά και τα καταστήματα
Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν για την επίδραση της Black Friday 2022 είναι τα ακόλουθα:
- Οι προσφορές διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ξεκινώντας από το Σάββατο πριν την Black Friday.
- Οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια.
- Ο όγκος των παραγγελιών άγγιξε σχεδόν τις 600.000
- Η μέση τιμή του καλαθιού για αγορές μέσω Skroutz αυξήθηκε σε σχέση με το 2021 σχεδόν κατά 39%.
- Η μελέτη αφορά σε δεδομένα για την περίοδο 21/11-27/11/22 σε σύγκριση με 22/11-28/11/21
Οι πιο δημοφιλείς οικογένειες προϊόντων
- Οι οικογένειες προϊόντων «Σπίτι-Κήπος», «Τεχνολογία» αλλά και η «Μόδα» βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό επισκέψεων.
- Η οικογένεια προϊόντων ωστόσο με το μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών φέτος ήταν η «Υγεία και Ομορφιά», η οποία κατέλαβε την πρώτη θέση με ποσοστό 23,40%.
- Η οικογένεια προϊόντων «Μόδα» κατέλαβε την τρίτη θέση στη λίστα των δημοφιλέστερων με βάση τις αναζητήσεις. Ενώ η οικογένεια προϊόντων «Τεχνολογία» κατέλαβε την πρώτη θέση για μια ακόμα χρονιά με βάση τον παραγόμενο τζίρο.
Οι top-10 κατηγορίες σε πωλήσεις, clicks και παραγόμενο τζίρο (GMV)
Την υψηλότερη θέση σε αναζητήσεις αλλά και παραγόμενο τζίρο κατέλαβαν και φέτος τα κινητά τηλέφωνα. Ωστόσο όσον αφορά τον αριθμό παραγγελιών οι θήκες κινητών αλλά και τα sneakers είχαν την τιμητική τους καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις.
Σύγκριση τιμών & πραγματικές Black Friday προσφορές
H ομάδα του Skroutz προέβη σε συγκριτική ανάλυση των τιμών πώλησης κατά την εβδομάδα της Black Friday με την αρχική τιμή κατά την προηγούμενη περίοδο δηλ. την εβδομάδα 21-27/11/2022.
- Συνολικά, το 25,01% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή ενώ το 9,32% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερες τιμές.
- Οι οικογένειες προϊόντων στις οποίες οι καταναλωτές αξιοποίησαν στο έπακρο τις προσφορές ήταν οι «Μόδα», «Hobby & Αθλητισμός», «Παιδικά- Βρεφικά» και «Υγεία & Ομορφιά» με τη «Μόδα» να καταλαμβάνει την πρώτη θέση με ποσοστό 45,72%.
Κατηγορίες με τις υψηλότερες σε έκπτωση αγορές
- Πιο συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και αξιοποίησαν τις προσφορές είναι οι «Παιδικά φορέματα» και «Παιδικά μπουφάν» με την κατηγορία «Gaming Headsets» να ακολουθεί στην τρίτη θέση με ποσοστό 66,36%.
- Στην αντίπερα όχθη η κατηγορία «Ανδρικά Πουκάμισα» με ποσοστό 7,67% παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό για τις αγορές που έγιναν ακριβότερα σε σχέση με τις τιμές πριν απο την Black Friday εβδομάδα.
Μπορείτε να βρείτε αναλυτικά τα στοιχεία της Black Friday εδώ.