Ο GR.EC.A, θα ήθελε να σας ενημερώσει, ότι σύμφωνα με το νόμο 4537/2018 (ΦΕΚ Α’ 84), βάσει του οποίου ενσωματώνεται στην εθνική μας νομοθεσία η Ευρωπαϊκή Οδηγία (ΕΕ) 2015/2366 «για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά» (Payment Services Directive 2 – “PSD2”), είναι υποχρεωτική η ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη σας (Strong Customer Authentication-SCA) κατά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Η υποχρέωση για την υιοθέτηση του SCA στις ηλεκτρονικές συναλλαγές ισχύει από τις 14 Σεπτεμβρίου 2019 και η περίοδος προσαρμογής η οποία έχει δοθεί έχει καταληκτική ημερομηνία 31η Δεκεμβρίου 2020.

Ουσιαστικά η PSD2 απαιτεί αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαίοι καταναλωτές και έμποροι/επιχειρήσεις ολοκληρώνουν τις διαδικτυακές πληρωμές τους με κάρτα. Επιχειρήσεις που επηρεάζονται : Όλες οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που διαθέτουν δυνατότητα πληρωμής με κάρτα.

Τι πρέπει να κάνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα ;

Να επικοινωνήσουν άμεσα με το τραπεζικό ίδρυμα/ίδρυμα πληρωμών με το οποίο συνεργάζονται, έτσι ώστε να ενημερωθούν για τις αλλαγές/προσθήκες που πρέπει να γίνουν από πλευράς τους, για να μπορούν από 1/1/2021 να ολοκληρώνουν συναλλαγές με κάρτες με ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη (SCA).
Η υλοποίηση των παραπάνω είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι από 1/1/2021 όλες οι κάρτες έκδοσης τραπεζών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (συμπεριλαμβανομένων και των Ελληνικών), όταν θα χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι πιθανό να απορρίπτονται, όταν πραγματοποιούνται σε εμπόρους που δεν θα έχουν ολοκληρώσει τις αλλαγές που απαιτούνται.

Προς ενημέρωση σας, σημαντικές τεχνικές αλλαγές από πλευράς των εμπόρων, απαιτούνται, κυρίως από εμπόρους που έχουν υλοποιήσει σύνδεση για εκκαθάριση συναλλαγών μέσω των API (XML) όπου η ολοκλήρωση της πληρωμής γίνεται στο checkout του shop , των τραπεζικών ιδρυμάτων/ιδρυμάτων πληρωμών.

Οι έμποροι που χρησιμοποιούν διασύνδεση redirection όπου η ολοκλήρωση της πληρωμής γίνεται με μεταφορά στην σελίδα της τράπεζας , θα πρέπει να υλοποιήσουν μικρές τροποποιήσεις που αφορούν κυρίως κάποια επιπλέον στοιχεία του πελάτη, που απαιτείται να αποστέλλονται στον εκκαθαριστή της συναλλαγής.
Προτείνουμε την άμεση επικοινωνία σας με του συνεργάτες σας (προγραμματιστές, τραπεζικά ιδρύματα/ιδρύματα πληρωμών κλπ) , έτσι ώστε να προετοιμαστείτε το δυνατόν πιο έγκαιρα και να εξαλειφθεί η πιθανότητα να χαθούν παραγγελίες στα καταστήματα σας από 1/1/2021.

Ο GR.EC.A, παραμένει στη διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή βοήθεια χρειαστείτε.